$600 Off Move-In Costs!!* *Must apply & move in by 4/15/25. *Special applies to select homes. *Restrictions may apply. Call the leasing office today for more details!\
Pricing and Floor Plans
ROA
$1,000 - $1,170
1 Bed, 1 Bath
, 790 Sq. Ft.
Show Floor Plan Details
3 Rentals Available
Unit
Price
Sq. Ft.
Available
3838002
$1,035
790 Sq. Ft.
Now
3030003
$1,170
790 Sq. Ft.
4/30/25
0303004
$1,000
790 Sq. Ft.
6/3/25
ROB
$1,180 - $1,280
2 Beds, 1 Bath
, 850 Sq. Ft.
Show Floor Plan Details
3 Rentals Available
Unit
Price
Sq. Ft.
Available
1515004
$1,180
850 Sq. Ft.
Now
1111004
$1,195
850 Sq. Ft.
Now
1717001
$1,280
850 Sq. Ft.
Now
* Price shown is base rent and may not include non-optional fees and utilities. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice. * Square footage definitions vary. Displayed square footage is approximate.
* Price shown is base rent and may not include non-optional fees and utilities. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice. * Square footage definitions vary. Displayed square footage is approximate.
* Price shown is base rent and may not include non-optional fees and utilities. View Fees and Policies for details. Price, availability, fees, and any applicable rent special are subject to change without notice. * Square footage definitions vary. Displayed square footage is approximate.
The fees below are based on community-supplied data and may exclude additional fees and utilities.
One-Time Move-In Fees
Admin Fee Due at Move In
$100
Application Fee
$65
Holding Fee
$200
Cats Allowed
Monthly Pet Rent
$50
One Time Fee
$300
Weight Limit
50 lbs
Pet Limit
2
Restrictions
Please call our Leasing Office for complete Pet Policy information.
Dogs Allowed
Monthly Pet Rent
$50
One Time Fee
$300
Weight Limit
50 lbs
Pet Limit
2
Restrictions
Please call our Leasing Office for complete Pet Policy information.
Apartment Features
Air Conditioning
Cable Ready
Carpet
Dining Room
Dishwasher
Disposal
Heating
High Speed Internet Access
Kitchen
Range
Tub/Shower
Walk-In Closets
Washer/Dryer Hookup
Window Coverings
Community Features
Controlled Access
Laundry Facilities
Laundry Service
Maintenance on site
Property Manager on Site
Storage Space
Walk-Up
Area Scores
Car-Dependent
Walk Score®
29
Out of 100
Some Transit
Transit Score®
35
Out of 100
Somewhat Bikeable
Bike Score®
42
Out of 100
Active
Soundscore™
70
Out of 100
Transit
Commuter Rail
Dearborn
7 min Drive
Airport
Detroit Metro Wayne County
26 min Drive
Airport
Windsor International
41 min Drive
Moving to Dearborn Heights, Dearborn Heights, MI
Shopping Centers
Shoppers will appreciate River Oaks Apartments proximity to River Oaks Square, Ford & Belmont Shopping Center, and Fairlane Town Center. River Oaks Square is 0.3 miles away, and Ford & Belmont Shopping Center is within a 54 minute walk.
Commuting
With a TransitScore of 35, River Oaks Apartments has some transit, including 10 transit stops within 18.1 miles. Transit options include Grand Blvd and Baltimore St - Southbound.
Parks and Recreation
Recreational activities near River Oaks Apartments are plentiful. Discover 2 parks within 3.1 miles, including Environmental Interpretive Center and Henry Ford Museum & Greenfield Village.
Airports
Living in Dearborn Heights provides easy access to Detroit Metro Wayne County, located just 27 minutes from River Oaks Apartments. Another nearby airport is Windsor International, located 21.4 miles away.
Property Details
One and two bedroom apartments in a great location close to University of Michigan Dearborn, Henry Ford Community College, Greenfield Village, Henry Ford Museum, and Fairlane Town Center Mall. We are pet friendly with beautifully maintained grounds.... Maintenance-free living with amenities that speak to its livability! River Oaks has air-conditioning, dishwashers, controlled entry, laundry facilities, and extra storage.
One and two bedroom apartments in a great location close to University of Michigan Dearborn, Henry Ford Community College, Greenfield Village, Henry Ford Museum, and Fairlane Town Center Mall. We are pet friendly with beautifully maintained grounds. Maintenance-free living with amenities that speak to its livability! River Oaks has air-conditioning, dishwashers, controlled entry, laundry facilities, and extra storage.
River Oaks Apartments is located in Dearborn Heights, MI in the 48127 zip code.
Contact
Property Address: 5965-6139 Evergreen Rd, Dearborn Heights, MI 48127
Make sure you note the fact that you need a 60 day notice to leave your lease. Not 30 like the state of Michigan says. We didn’t even live there for a month and we still had to pay for everything. When we turned in our keys they said we were good and didn’t owe anything else. Nothing showed in our rent portal that I checked for another month and a half after we turned the keys in we also attempted to call twice to make sure we didn’t owe anything. But they... never answer their phones. Front desk staff was constantly on their personal phones whenever we went in person as well. 4 months later I get a letter from a collection agency stating we owed over a grand. Never received anything from River Oaks themselves stating we owed anything. Not in an email or mail box. But they did call us twice to ask if we were renewing our lease after we gave notice and they came to check out our apartment. Even in those phone calls they mentioned nothing. And then they are trying to charge us for fees from 2 months prior; and the kicker? I can’t get into the rent portal to get my past payments to show that I did pay the past months. Idiots all of them. Set clear and save your self the time and money. We didn’t even have a working dish washer for 6 months and there were literal holes in the wall near the windows and lastly the front door to the unit never locked. Not a great look
Review from Apartments.com
Was this helpful?
Property Manager at River Oaks responded to this review
Hello,
We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations. To clarify, our lease agreement, which all residents sign before moving in, requires a 60-day notice to vacate. While you did acknowledge this policy, we understand it... was not the timeline you initially planned for. Regarding your account balance, resident portal access is deactivated upon move-out, but our team is always available to provide a final statement upon request. As for maintenance concerns, we found no active work orders for the dishwasher during your residency. Our team prioritizes maintenance requests and responds promptly when they are submitted through the appropriate channels. If you have further concerns or would like to discuss your account, we encourage you to reach out to our office directly.
6/3/19
Fantastic budget apartments, Great location, Responsive management
We've lived here for 3 years now, and will be moving soon due to job changes. The apartments are modest (some appliances are older, some sloppy baseboard and tile work in the kitchen and bathrooms) but are well maintained, and while we've lived here the windows and refrigerators have been updated throughout the entire complex. Maintenance has been excellent in their response times and considerate when entering our apartment. We had no issues with water leakage or insects. The grounds are well... maintained as well.
The apartment design overall is a little awkward to fully utilize. The cubby in the living room has the cable jack, but won't fit modern entertainment centers. There are few to no lighting fixtures in the common areas. The One Bedroom model has an irregularly shaped bedroom. However, these are minor concerns.
The location is excellent. There's a corner grocery store and a gas station within walking distance (that's it), and downtown Dearborn and the Fairlane shopping mall are both a very short drive away. The complex sits on Ford Road, which is basically always noisy, so be aware if your living room or bedroom windows directly face the street. Also be aware that the police often idle in the complex's parking lots to set up speed traps.
Our only major complaint was laundry. Each building has hookups for private machines, which we did not have, and the "laundry facilities" are 3 washers and 3 dryers attached to the lease office, which was a long walk away from us. Those machines service the entire complex, so they are very worn and are usually taken. There are a number of coin laundry places on Warren and Ford road, and we ended up utilizing them heavily.
Overall, I would highly recommend this complex to students or families. It is not top of the line, but it is great for the price point!
Review from Apartments.com
42 People Found This Helpful
Was this helpful?
Property Manager at River Oaks responded to this review
Thank you for taking the time to give us positive feedback! I appreciate this honest review of River Oaks as we are always looking to make improvements. I am glad you enjoyed your stay and wish you all the best in your future plans. Thanks again for... the good review!